Leírás
A legkisebb magyar kétkerekűek születése és rövidre szabott életútja, e kis járművek népszerűségének köszönhetően ma is ott él a motorosok emlékezetében és eredeti formájukban újjáéledve egyre több gyűjtő féltve őrzött kincsei közé tartoznak. Átlagos életkoruk ma már jó ötven esztendő, de felújított szép külsővel ma is magukra vonzzák a figyelmet.
Könyvünkben három olyan gyár történetét – a székesfehérvári Vadásztölténygyárét, a felnémeti Finomszerelvénygyárét és a csepeli Kerékpárgyárét – sikerült nagyító alá venni, melyek korábban nem rendelkeztek motoros múlttal, így motoros körökben alig voltak ismertek. Ebben a különös háttérben lezajlott sok küzdelembe nyer betekintést az Olvasó, melyhez a díszleteket az ipar állami irányításának és a tervgazdaságnak a legszigorúbb, mondhatnánk legsötétebb évei adták, 1955-től kezdődően. A leírásokból megismerhetjük azokat a személyeket, akik abban az időben mindent megtettek a szép cél, a kismotorok hazai fejlesztése és gyártása érdekében. Többnyire nem rajtuk múlt, hogy a magyar kismotorok, a Bervák és a Pannik szerényebbek lettek nyugati társaiknál, ellenben minden részükben a hazai szaktudás és a hazai ipar szülöttei voltak.
Az információk hitelességét a Maróti Motorkerékpár-gyűjteményben meglévő és az érdeklődők számára hozzáférhető jó néhány Berva moped és Panni törperobogó, eredeti gyári rajzok, a levéltárakban őrzött korabeli iratok és természetesen a korabeli fejlesztés és a gyártás köztünk élő tanúival folytatott beszélgetések biztosítják.
Értékelések
Még nincsenek értékelések.